Kebenaran Muammar Gadaffi


Kebenaran Gadaffi !
http://images.alwatanvoice.com/news/large/9998306180.jpg
Terjemahan Google
Gaza – Dunia Al-Watan
Dalam kejutan yang tidak dijangka sama sekali, terdapat akhbar “Barneq” Libya telah dijumpai 20 tan emas tulen dan 80000000 € dikebumikan bawah tanah di bandar slip di selatan Libya dan dipercayai tarikh kembali kepada unsur-unsur yang dipunyai oleh Muammar Gaddafi, dan disembunyikan di padang pasir Libya selatan.
Adalah aneh bahawa dana itu dan bulion emas disebabkan pertempuran utama antara pemberontak dan pihak pemberontak di Selatan Libya Gunung Nefoussa.
Juga mendapati majlis ketenteraan bandar Murzuq Libya kubur besar-besaran yang mengandungi tinggalan beberapa pemberontak di rantau ini terletak di antara wilayah dan Figuig Almknosh, yang Murzuq jauh dari bandar kira-kira 120 kilometer di antara gunung.
Bagi pihaknya, Presiden Pertubuhan Bangsa-Bangsa Misi di Libya, Ian Martin, bahan nuklear Libya belum hilang, menunjukkan bahawa tidak ada risiko penularan senjata di negara ini.
Beliau berkata: “Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) diperiksa pada kesembilan kemudahan Tajoura nuklear Disember di Tripoli dan Tkhozinat uranium ditempatkan di Sabha.”
Juga memainkan turun kebimbangan penyebaran permukaan untuk peluru berpandu udara ke negara-negara jiran, tetapi menegaskan bahawa beliau merampas ribu tentera yang setia kepada rejim bekas, tetapi kekal di Libya dan telah dijaga.
Kata Ian Martin, berkata pakar-pakar dari Pertubuhan Antarabangsa menggesa Libya untuk menghilangkan cache yang besar oleh artikel “kek kuning ‘uranium, yang menarik, kerana ia mengandungi bahan yang tidak selamat.
في مفاجأة غير متوقعه بالمرة عثر ذكرت صحيفة “برنيق” الليبية أنه قد تم العثور على 20 طنا من الذهب الخالص ونحو 80 مليون يورو مدفونة تحت الأرض في مدينة زلة الواقعة في الجنوب الليبي ويعتقد أنها تعود إلى عناصر تابعة لمعمر القذافي، وكانت مخبأة في الصحراء الليبية بالجنوب.
والغريب أن تلك الأموال والسبائك الذهبية تسببت في وقوع  معارك بين ثوار الجنوب الليبي وثوار جبل نفوسه.
كما عثر المجلس العسكري لمدينة مرزق الليبية على مقبرة جماعية تضم رفات لبعض من الثوار بالمنطقة الواقعة بين منطقتي فجيج والمكنوسة، والتي تبعد عن مدينة مرزق بنحو 120 كيلومترا بين الجبال.
ومن جانبه أكد رئيس بعثة الأمم المتحدة في ليبيا ايان مارتن أن المواد النووية الليبية لم يتم فقدها، مشيرا إلى أنه لا توجد أي أخطار من انتشار هذه الأسلحة في البلاد.
وأشار :” إن الوكالة الدولية للطاقة الذرية تفقدت في التاسع من ديسمبر الجاري مرفق تاجوراء النووي في طرابلس وتخزينات اليورانيوم المتمركزة في سبها”.
كما قلل من مخاوف انتشار صواريخ أرض جو إلى البلدان المجاورة، لكنه أكد أنه تم نهب الآلاف من القوات الموالية لنظام القذافي السابق، لكنها بقيت داخل ليبيا وتمت حراستها .
واشار ايان مارتن ان خبراء تابعين للمنظمة الدولية يحثون ليبيا على التخلص من مخبأ كبير به مادة “الكعكة الصفراء” التي يستخلص منها اليورانيوم، لأنه يحتوي على مادة ليست أمنة.

No comments:

Post a Comment